תפריט נגישות

רב"ט רם רמי יוגב ז"ל

רם יוגב
בן 18 בנפלו
בן עדנה ודוד
נולד בחיפה
בי"ט בחשוון תשכ"ד, 6/11/1963
התגורר בתל אביב
התגייס ב-31.1.1982
שרת בחיל התותחנים
יחידה: גדוד הרעם
נפל בקרב
בי"ט בסיון תשמ"ב, 10/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: הרי השוף
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 16, שורה: 2, קבר: 2.
הותיר: הורים ושני אחים - אורי וגיא, סבא וסבתא - חנה ואליהו לויתן

קורות חיים

רמי נולד בחיפה וגדל בה עד גיל חמש. בהיותו בן חמש, עוברת המשפחה מחיפה לתל-אביב. ילדותו ובחרותו של רמי עוברת ברמת אביב; בגן הילדים, בבי"ס יסודי "ארזים", בחטיבת הביניים "ארנים" ובתיכון "אלייאנס".

רמי הצטיין בספורט ואהב מוסיקה. היה בנבחרת הכדור-יד של "אלייאנס" ובקבוצת הכדורגל, כדור עף וכדור סל.

כשרמי היה בן שמונה, נוסעת המשפחה לשנה לתאילנד ורמי לומד שם בביה"ס האמריקאי. ילד ביישן, מופנם, חייכני ומתחבב בקלות על חברים ובוגרים.

רמי התפתח לגבר נאה, גבוה, חביב בנים ובנות, אוהב חברה ובילוי. נוח לבריות, אך גם עקשן, ובן טוב. התכונות שאיפיינו אותו: קסם אישי, טוב לב והומור חריף-ציני ועדין כאחד. חיוך ביישני שמשך להתקרב ולתת חסות - אך במהרה הפך לרצון להיות קרוב ולקבל חסות. עיקשות וחוסן מאחורי חזות של ביישנות וחיוך חם ושובה לב.

רמי התגייס בין אחרוני חבריו וסרב להקדים את מועד הגיוס. לרוב חבריו במחזור - הוקדם מועד הגיוס, ולכן לא נסע לטיול בחו"ל - כפי שתוכנן. בינתיים עבד עבודה פיזית קשה: במקורות בנגב ובחברת חשמל בתל-אביב, - עשה רשיון נהיגה ומחסכונותיו קנה מיני מיינור ישנה ונהנה מאוד לנהוג ולבלות.

הצבא זימן את רמי למבדקי טייס - אך הוא סרב בגלל השרות הצבאי הארוך המתבקש. רצה להתנדב ליחידה מובחרת או לצנחנים, אך משום ליקוי פיזי - רגל שטוחה ושבר ברגל שפגע בקרסולו לא התאים ולכן בחר בחיל התותחנים.

בתקופת הטירונות בשבי שומרון, הורידו את היחידה לסייע בפינוי ימית. רמי חוייל ב-31.1.82 וסיים את הטירונות ב-30.4.82. התחבב על חבריו החדשים ועל מפקדיו, דבר שניכר עם סיום הטירונות. מיד המשיך לקורס תותחן - אותו סיים בהצטיינות, עם חברו הטוב אלון פלד, שגם נהרג איתו כשישבו יחד על גבי התומ"ת 175. הם סיימו את קורס תותחן ב-4.6.82 ויצאו לחופשת סוף שבוע שהופסקה מייד. כמי שהצטיין בקורס, כ"צ'ופר" על הצטיינות, סיפחו את רמי ואת אלון לסוללה שיצאה ללבנון.

בארבעת הימים הראשונים למלחמת לבנון היו בגיזרה המזרחית, עם גדוד "הרעם" 334, וביום הרביעי ביצעו "דילוג" דרך הרי השוף לכיוון צידון/ביירות. בתחילת המעבר בהרי השוף - שם נהרג, ואיתו עוד שניים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה