תפריט נגישות

טוראי אסתר לופוביץ (קונפינו) ז"ל

אסתר לופוביץ
בת 19 בנפלה
בת גולדה ושמואל
נולדה ברומניה
בכ"ד בסיון תרפ"ט, 2/7/1929
התגוררה בתל יצחק
שרתה בפלמ"ח - חטיבת הנגב, חיל השריון
יחידה: הגדוד השני - "הנגב הצפוני", חט' 166
נפלה בעת מילוי תפקידה
בא' בתמוז תש"ח, 8/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: לוד
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 66, שורה: 6.

קורות חיים

לופוביץ-קונפינו אסתר בתם היחידה של גולדה ושמואל, נולדה ביום כ"ד בסיוון תרפ"ט (2.7.1929) בבוקרשט, בירת רומניה. התחנכה ולמדה בגן-ילדים יהודי ובבית-הספר היהודי "הרצון". בנוסף למדה גם עברית וקלטה ברצון את החינוך הלאומי. אחרי סיום המחלקה השביעית החלה ללמוד תפירה והוסיפה לפעול בארגון נוער ציוני. משאסר המשטר הפרו-נאצי ברומניה את הפעולה הציונית, הביאה בהסכמת הוריה את חבריה לאירגון לביתה ובשעות הלילה המשיכו בעבודה ארגונית וחינוכית עצמית על אף הסכנה שבדבר.

אחרי כניסת הצבא הרוסי לרומניה יכלו לפעול ביתר חופש. משנודע לאסתר שהיא לא הוכנסה לרשימת השיירה הראשונה של "עליית-הנוער", נלחמה קשה נגד ההחלטה והצליחה לעלות ארצה באוקטובר 1944. את חינוכה הארצישראלי השלימה בחבורת נוער עולה בתל-יצחק ואחר כך עבדה ולמדה שנתיים באותו הקיבוץ. שם נישאה לדויד.

שרתה בגדוד השני בחטיבת הנגב של הפלמ"ח, אשר לחמה בנגב הנצור. על אף שנישאה עמדה על זכותה להתגייס על פי צו המוסדות הלאומיים.

במכתב להוריה, שהיו אז במחנה-מעבר של עולים בווינה, יום לאחר החלטת עצרת האו"ם ב-29.11.1947 על יסוד מדינה יהודית, בישרה להם כי בקרות תהיה עליה חפשית. במכתב מתאריך מאוחר יותר הביעה את אושרה על שנתקבלה לפלמ"ח ועל שנתאפשר לה להילחם בעד חירות המולדת.

אסתר מילאה את חובתה בהתלהבות ובמסירות, עד שנספתה במטוס שהופל מעל לוד ביום ל' בסיוון תש"ח (8.7.1948.). הובאה למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בנחלת-יצחק.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה