תפריט נגישות

טוראי דוד לוי ז"ל

דוד לוי
בן 19 בנפלו
בן עליזה וסימן-טוב
נולד בעפולה
בי"ב בתמוז תשי"ח, 30/6/1958
התגייס ב-מאי 1976
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 14.
הותיר: הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן סימן-טוב ועליזה. נולד ביום י"ב בתמוז תשי"ח (30.6.1958) בעפולה עלית.

למד בבית ספר ממלכתי דתי בבני ברק. דוד היה ילד מלא שמחה וחדוה, בעל חוש הומור בריא ואוהב חיים. הוא היה ידוע בכושרו הגופני והצטיין במשחקי ספורט שונים ובכל תחרות שנטל בה חלק היה תופס מקום ראשון. תחביבים רבים היו לו, ובמיוחד - הציור. הוא רשם וצייר בפחם דמויות רבות ובכישרונו הרב הנציח על נייר מצבים רבים מן החיים, שביטאו עצב ושמחה, התרגשות של אושר וניוון של דלות.

דוד היה בן למשפחה ברוכת ילדים. הוא גילה יחס אוהב למשפחתו שעשע את אחיו ואחיותיו בהומור החריף שלו ועזר לכולם ככל יכולתו. הוא היה נער מקובל בחברה, שקט ונעים הליכות, כשחיוכו נסוך על פניו תמיד. עם התבגרותו היה לעלם חן, שזוף וגבה קומה, בעל מבנה גוף אתלטי ועיניים ירוקות.

עוד מילדותו חלם דוד על היום בו יגויס לצה"ל וישרת ביחידת צנחנים. כדי להצליח בהגשמת חלומו התחיל מקדיש, קודם גיוסו, שעות רבות לפיתוח כושרו הגופני ויוכלתו האישית באימונים מפרכים. ואם כי זה היה 'גיוס מאי' (לא של בוגרי בתי ספר תיכוניים) הוא היה נחוש בהחלטתו שלא לדחות את הגיוס. דוד חזר ואמר "גם ב'גיוס מאי' יש חיילים אמיצים."

דוד גויס במאי 1976. עבר בהצלחה את כל מבחני הקבלה ויצא לטירונות צנחנים. בטירונות התגבר על כל המכשולים באהבה ובחיוך. גם כשידו היתה חבושה בגבס, שימש דוגמה לכולם. הוא עבר בהצלחה קורס צניחה וקורס אר.פי.ג'י., אך בתרגיל המסיים את הטירונות והפותח שלב חדש בהמשך השירות נספה באסון התרסקות המסוק בבקעת הירדן - ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977).

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.

השאיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה