תפריט נגישות

סרן דוד דודו כוכבי ז"ל

דוד כוכבי
בן 27 בנפלו
בן ימימה ומשולם
נולד ברמת גן
בב' בתמוז תש"ט, 29/6/1949
התגייס ב-אוגוסט 1967
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: רחובות
חלקה: 1, שורה: 4, קבר: 1.
הותיר: אישה - יוספה ובן, אם, אח ושתי אחיות

קורות חיים

בן משולם ז"ל וימימה. נולד ביום ב' בתמוז תש"ט (29.6.1949) ברמת גן.

כשהיה רך בשנים, עברה המשפחה לרחובות. דוד למד בבית הספר היסודי ע"ש שפרינצק שבמקום וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון המאוחד ברחובות. במגמה הריאלית. דודו היה תלמיד טוב מאוד ועמד בכל הדרישות. הוא היה חבר נאמן, וחבריו הרבים חיבבוהו מאוד. בעת לימודיו היה חבר בגדנ"ע ונטל חלק בכל הפעולות: סיורים, מחנות, אימונים ועוד. הוא היה ספורטאי מחונן ונטל חלק בתחרויות אתלטיקה רבות, אך תחביבו העיקרי היה בניית דגמי מטוסים. דוד דאג ככל יכולתו לאמו האלמנה ולאחיו שהיה קשור אליו ביותר.

דוד גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1967 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר שסיים קורס צניחה וקורס מ"כים חי"ר נשלח לקורס קציני חי"ר והוחזר לחטיבת הצנחנים כמפקד מחלקה. דוד מילא את כל המוטל עליו לשביעות רצונם של הממונים עליו, וכשהגיע מועד שחרורו מהצבא ביקשוהו להמשיך לשרת חודשים מספר בתנאי קבע.

בתעודת השחרור שלו נרשם: "ממושמע, חברותי, מילא תפקידו במסירות וביעילות."

באוקטובר 1970 שוחרר דודו מהשירות הסדיר. הוא נשא לאישה את חברתו יוספה והתחיל ללמוד בטכניון, בפקולטה להנדסה אוירונאוטית וסיים שם בהצלחה את הלימודים לתואר הראשון. במשך כל זמן הלימודים ובעת מלחמת יום-הכיפורים שירת דודו ביחידת הצנחנים שלו ונשא בנטל המעמסה במלחמות על ביטחונה של ישראל.

בחודש ספטמבר 1975 חזר דודו והתגייס, כאיש קבע לצה"ל. הוא הוצב לחטיבת צנחנים, נשלח לקורס מ"פים חי"ר ולאחר שסיימו בהצלחה קיבל תחת פקודתו פלוגת טירוני צנחנים.

מפקדיו ציינו, בחוות הדעת התקופתיות, כי "ראויה לציון גישתו המיוחדת והדוגמה האישית לחייליו"; "קצין נמרץ, בעל ידע מקצועי וכושר ביצוע"; ''מילא תפקידו ביעילות, מסור לעבודתו וביחסים טובים עם האנשים שבא אתם בקשרים"; ''חרוץ בעבודתו ומסוגל ליצור, תוך זמן קצר, קשר עם חיילים שלא הכירם מקודם ולעבוד אתם כמחלקה".

לאחר סיום קורס ארוך ומפרך, יצא סרן דוד בראש אנשיו לתרגיל המסכם וביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נספה, בעת מילוי תפקידו, באסון התרסקות המסוק בבקעת הירדן ובו 54 חיילים.

הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית שבבית העלמין ברחובות.

השאיר אחריו אישה ובן, אם, אח ושתי אחיות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה ציין מפקדו כי "חיילי הגדוד, חבריו ומפקדיו ימשיכו ללכת בדרך שהורה לנו - דרך ההתנדבות, האומץ וההקרבה - כדי לבצר את ביטחון העם למעננו ולמען כל עם-ישראל."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה