תפריט נגישות

סגן אורי סטריק ז"ל

אורי סטריק
בן 21 בנפלו
בן אסתר ושמואל
נולד בירושלים
בט' באב תשט"ו, 28/6/1955
התגייס ב-מאי 1975
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 123
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 5, שורה: 1, קבר: 1.
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

בן שמואל ואסתר. נולד ביום ט' באב תשט"ו (28.6.1955)בירושלים. למד בבית-הספר היסודי 'בית הילד' ובבית- הספר המקצועי 'אורט' שבירושלים. ילדותו של אורי עברה עליו תוך פעילות מגוונת ועשירה. היה חבר בתנועת 'הצופים', פעיל בתחומי-ספורט שונים ומתעניין ברצינות רבה במכניקת-חשמל.

במסגרת שבט 'קרית יובל' הדריך אורי קבוצת צופים והרבה לטייל בסביבות ירושלים. הוא הצטרף לנבחרת השחייה של 'הפועל' והיה לאלוף ירושלים לנוער במשחה-גב. בבית-הספר 'אורט' הגשים אורי חלק ממאויו בתחום האלקטרוניקה, עבד פרק-זמן מסוים בכנסת, כטכנאי-הגברה, ובמעבדת האלקטרוניקה של האוניברסיטה העברית. אורי היה נער רגיש ורודף צדק, אהוד ומקובל על מקורביו. את הידע הרב, שצבר בתחומי-הפעילות השונים, חילק ברצון עם כל הסובבים אותו.

בתחילת מאי 1975 גויס אורי לצה"ל. אם-כי היה כבר בעל-מקצוע בתחום האלקטרוניקה, נענה אורי לאתגר כשהוצע לו להיות טייס. הוא שירת כטייס וכקצין בחיל-האויר והיה ידוע בשאפתנותו וביכולת-ביצוע גבוהה.

ביום כייג באייר תשל"ז (10.5.1977) נפל אורי בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת- עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל שבירושלים. השאיר אחריו אב, אם ושלושה אחים. במכתב-תנחומים למשפחה השכולה ציין מפקדו של אורי את כישוריו הגבוהים ואת יחסו החם והלבבי לחבריו ליחידה.

משנת 1978 מתקיימת מדי-שנה, תחרות שחייה ארצית על-שמו של אורי ז"ל, מטעם עיריית ירושלים ומטעם המשפחה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה