תפריט נגישות

רב"ט בנימין בני הר-זהב ז"ל

בנימין הר-זהב
בן 20 בנפלו
בן זהבה ויצחק
נולד בתל אביב
בכ"א באדר א' תשי"ז, 22/2/1957
התגייס ב-אוגוסט 1975
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 66, שורה: 13, קבר: 11.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן יצחק וזהבה. נולד ביום כ"א באדר א' תשי"ז (22.2.1957) בתל-אביב. למד בבית-הספר 'בר-אילן' שבעיר, המשיך את לימודיו בישיבה התיכונית 'נחלים' שבפתח-תקוה, וכשעלה לכיתה י"א חזר לתל-אביב, לישיבה התיכונית 'בר-אילן' וסיים בה את לימודיו התיכוניים. בני היה אהוד בכיתה ורכש לו חברים רבים. מכיתה ד' בבית-הספר היסודי היה חבר בשבט 'שובה' של תנועת 'בני-עקיבא' בצפון תל-אביב. במשך הזמן נעשה פעיל יותר ויותר בתנועה. הוא התלהב מאוד כאשר נערכו טיולים במסגרת השבט, ובמיוחד אהב את הפסגות והואדיות של הרי-יהודה. אין אפוא פלא, שבמקצוע הגיאוגרפיה בישיבת 'נחלים' הקדיש את עבודת הגמר למדבר יהודה וים המלח ועל כך קיבל ציון 'מעולה'. בני וחבריו שיוו אופי צבאי מובהק לטיולים שהשתתפו בהם בנים בלבד, הם יצרו הוי צבאי, עסקו ב'כיבוש יעדים' ובתרגילים צבאיים מאולתרים באמצעים פרימיטיביים. אופיו וסגולותיו המיוחדים של בני הקסימו את חבריו. אהב את הטבע ואת החיים. גם כאשר היה רציני, היתה ארשת של שובבות על פניו, ובנסיבות עליזות צחק צחוק משחרר ומדבק.

באוגוסט 1975 הגיע מועד גיוסו לשירות הסדיר. ימים ספורים לאחר שנכנם ל'קלט' חזר הביתה והכריז בחיוך: "התגייסתי לצנחנים!".

הוא נתברך בכושר פיסי מעולה, וזה בלבד כבר היה בו כדי לעשותו חייל טוב. אבל נוספו לכך גם מוטיבציה גבוהה ורצון עז להתגבר על כל המכשולים. באשר למעמדו של בני ביחידתו מעיד עליו המ"פ שלו: "בתוך המחלקה, בזכות דעותיו העצמאיות היה מהמנהיגים. מאלה הקובעים את הסטנדרטים החברתיים - מה נכון ומה אסור, היה מאלה שבעימות אתנו המפקדים. כולם מסתכלים עליו, שיגיד משהו, שיהיה ה'דובר' הלא רשמי.

"בתחילת דרכו בחיל הצנחנים נפצע בידו בתאונת דרכים. היד הושמה בגבס ולבני נשקפה ה'סכנה' שלא יתקדם עם מחלקתו ולא יוכל לסיים את האימונים יחד עם חבריו. בני לא נכנע. ביחידה סיפרו אגדות עליו, כיצד המשיך להתאמן, כשידו נתונה בגבס, ואמנם בסופו של דבר לא פיגר אחר חבריו. סיים קורס-מ"כים ועוטר בדרגת רב"ט. נשלח לקורס קצינים, אך משום מה 'לא הלך לו'. הוא התכוון להשתתף בקורס חדש. בינתיים חזר לגדוד שלו, להדרכה. הוא אהב את פקודיו, והללו גמלו לו ביחס של הערכה רבה.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נספה בני, בעת מילוי תפקידו, באסון התרסקות המסוק בבקעת-הירדן ליד יריחו. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית של בית העלמין שבנחלת-יצחק. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

המשפחה הנציחה את זכרו ביסדה קרן-מלגות בישיבה התיכונית שבתל-אביב, וכן בהוצאת ספר-זיכרון בשם 'בני'.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה