תפריט נגישות

טוראי אהוד אודי חורב ז"ל

אהוד חורב
בן 20 בנפלו
בן אסתר ושמואל
נולד בפתח תקוה
בה' בניסן תשי"ז, 26/4/1957
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 5, שורה: 1, קבר: 4.
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן שמואל ואסתר. נולד ביום ה' בניסן תשי"ז (26.4.1957) בפתח תקוה. גדל בנוה מונוסון. היה ילד נבון, זהיר ועצמאי ובעל מזג נוח. אהוד למד בבית הספר היסודי שבמקום מגוריו. בגיל תשע וחצי יצא עם הוריו לטנזניה שבאפריקה המזרחית. שם אמור היה ללמוד בבית ספר ששפת ההוראה בו אנגלית. אביו הכין אותו לכך, ותוך חמישה שבועות למד את יסודות השפה הזרה והיה מוכן להיקלט בתוך הסביבה החדשה, שבה הוכחו הן כושרו הרב ללימודים והן יכולתו לרכוש, תוך פרק זמן קצר, את אהדתם של חברים לספסל הלימודים.

באוגוסט 1968 שבה המשפחה לנוה מונוסון, ואודי חזר אל חבריו בלא כל קשיי הסתגלות. אבל היה עליו להחליף את האקלים החברתי מחדש. בשנת 1970 העתיקה המשפחה את מגוריה לירושלים, ואורי נמנה עם התלמידים הראשונים של בית הספר 'יד למורה' שברמת אשכול. בצד הלימודים היו לאודי שני תחומי התעניינות עיקריים: הוא עסק בספורט והיה חבר בקבוצת הנוער של 'הפועל' ירושלים בכדורעף; הוא מצא סיפוק בכל מלאכה, שהיתה קשורה בטכניקה. נטייתו לכל הקשור בטכניקה הדריכה את הוריו של אודי לרשום אותו בבית הספר המקצועי 'אורט' - במגמת האלקטרוניקה. משום מה, בית ספר זה לא דיבר אל לבו, והוא עבר לחות הנוער הציוני שבירושלים.

בהתקרב מועד הגיוס נרשם לקורס לאלקטרוניקה של חיל האויר. אודי עמד בהצלחה במבחנים לקראת קורס צוות אויר. בראשית פברואר 1976 נכנס לבית הספר לטיס וקרוב לחמישה חודשים עשה את הלימודים הקשים ורוויי המתח. כאשר נשר, לבסוף, כרבים אחרים, לא נעתר להצעות להישאר בחיל האויר כאלקטרונאי או כנוט. הוא עמד על כך, שמקומו בחיל לוחם. הוא הצטרף לחיל הצנחנים, ובספטמבר 1976 סיים קורס צניחה.

על אף המאמצים והתלאות, שהיו מנת חלקו, היה אהוד, מאושר וגאה על השתייכותו לחיל זה. ואולם פתיל חייו כבה לפתע, כאשר נפל בעת מילוי תפקידו - ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים. השאיר אחריו הורים ושני אחים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה