תפריט נגישות

סרן יורם הרפז זנדברג ז"ל

יורם הרפז
בן 25 בנפלו
בן פלה ויהושע
נולד בתל אביב
בד' בשבט תש"ב, 22/1/1942
התגייס ב-אוגוסט 1960
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 113
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: נחל מורג
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה

קורות חיים

בן יהושע ופלה. נולד ביום ד' בשבט תש"ב (22.1.1942) בתל-אביב. סיים את לימודיו בבית-הספר "בילו" בתל-אביב וכן את הלימודים התיכוניים בבית-הספר התיכון העירוני א'. היה חבר בגדנ"ע-אויר מגיל י"ד וכן השתייך לקלוב-התעופה בסניף תל-אביב. הטיס קסם לו מאוד ובכל שעות-הפנאי שלו היה עוסק בבניין דגמי מטוסים טיסנים. אף קרא ספרות מקצועית בנושא זה. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון עבר קורס טיס בגדנ"ע-אויר והגיע לטיסת "סולו" בפייפר והיה אחד מן החניכים המצטיינים.

כשגויס לצה"ל באוגוסט 1960 היה ברור לו לאן ילך ומה רצונו לעשות. הוא ידע את הקשיים בדרכו של פרח-טיס והיה מוכן להם, ואפילו עודד חברים אחרים בימים קשים. בעיקר אהב את מטוסי מלחמת-העולם השנייה והתעניין בהם וכילד היה מתלהב בראותו סרט ומטוסים בו. לאחר שסיים קורס-טיס נמצא בבית-הספר לטיסה במטרה להכשיר חניכים. באחד הימים נמצא בשדה-התעופה אי-שם בארץ והוא קורן כולו מרוב אושר על שנתממשו שאיפותיו כאשר נעשה, מאוחר יותר, לטייס אזרחי; כי לאחר שחרורו מן הצבא החליט שמטרתו היא "אל-על". אשתו הצעירה עזרה לו ועודדה אותו לכך אף-על-פי שבתחילה נתקבל בקשיי-הסתגלות שכל טייס קרבי נתקל בהם כשהוא עובר טיסת-תובלה. היה איתן בדעתו אבל מעולם לא היה עקשן; היה מהיר אך לא פזיז; נדבן אך לא פזרן; ומעל לכל - פטריוט בלי שמץ של יוהרה.

ערב מלחמת ששת הימים נקרא לשרת במילואים והיה פעיל במבצעי חיל-האויר. ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.1967) נפל בדרום-הארץ עם מטוסו. הניח אשה. כעבור כמעט שנה נמצאה גופתו במקום נפלו ועצמותיו הועברו למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

ביום השנה למלחמת ששת הימים ולנפלו של יורם נערך בבית-הספר התיכון המקצועי על-שם הולץ (אשר ברשת "עמל") טכס הענקת מילגות לתלמידים מצטיינים בבית-הספר לזכרם של שנים מטייסינו - רפאל אלישע ויורם הרפז. המילגות, כאמור, חולקו לראשונה בכ"ו באייר תשכ"ח ונקבעו לתקופה של עשר שנים. בעלון תלמידי בית-הספר התיכון המקצועי על-שם ל' ופ' הולץ הועלה זכרו. בבטאון של עובדי "אל-על" הונצח שמו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה