תפריט נגישות

סגן דניאל בוקשטיין ז"ל

דניאל בוקשטיין
בן 26 בנפלו
בן רבקה ויעקב
נולד ברוסיה
בכ"ה באייר תרפ"א, 2/6/1921
התגייס ב-5.6.1939
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 100
נפל בקרב
בי"ד באייר תש"ח, 10/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: סמוך לאבו גוש
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קרית ענבים
הותיר: אשה, בת שנולדה אחרי נפילתו - דניאלה והורים

קורות חיים

בן יעקב ורבקה נולד ב-2.6.1921 במוסקבה .בן שנתיים היה דני כשעלה עם הוריו ארצה. בוגר בית-הספר העממי "אחד העם" בתל אביב וגימנסיה "הרצליה" (1938).עבר את הבחינות הממשלתיות, נעשה יועץ טכני לתעשיה, עזר בניהול בית-המסחר" טכניקה" והיה מנהל המחלקה בתעשיתית של החברה המזרחית להנדסה והספקה . בן 16 כבר הצטרף לשורות ה"הגנה" ובמשך שנתים שימש קשר פעיל במחתרת. יצא לעזרת כפר-יעבץ המותקף והצטיין בגיליו מוקשים בסביבה .לאחר גמר קורס מ"כ נשלח לחניתה. בעודו רך בשנים עמד על חשיבות מפעל-התעופה למלדת בשנות שלום, וביחוד בשעת חירום . היה מראשוני תלמיד הטיס בחברת "אוירון"

. ב-1942 התנדב לצבא הבריט וזכה להערכת הממונים עליו, והוא טייס עברי בודד בחיל התעופה הבריטי במזרח התיכון. בתקופה זו נפגש פנים אל פנים עם ההרס של יהדות אירופה ונפשו הזדעזה עד עמקה. במכתביו באה לידי ביטוי אהבתו לעמו: "מטרה לי בחיים -ולא דמיונית כלל, הולכת וסובבת על ציר אחד , עמי עמי העלוב-יבוא יום ודור צעיר אשר לא ידע את מצרים יקום ויבן את המזבח, יטהר את ההיכל, וגל של חום עוטף את לבי מעלה רסיסי דמעה בעיני-רואה אני את השדות הנרחבים שיד עברית, יד פועל, תחרוש אותם ואת הקיבוצים והקבוצות שיקומו בנבטי חיים חדשים". בשירותו זה עבר 500 שעות טיסה. אחרי גמר המלחמה שהה בשליחות באנגליה לרכישת מכונות וציוד טכני בשביל התעשיה העברית.

עם הכרזת עצמאות ישראל היה מעשרת הטייסים הראשונים שהתגייסו לאויריה הלוחמת. עד מהרה עלה לדרגת מפקד טייסת הצפון, שפעלה רבות להגנת ישובי הגליל ועמק הירדן. ב-10 במאי 1948 התנדב לפעולה מיוחדת בהרי ירושלים, ובגבור המערכה נתרסק מטוסו על לוחמיו בשטח האויב. השידור האחרון שהגיע מהמטוס היה "מצאנו את המטרה-". הובא לקברות בקרית-ענבים ב-23.5.1948 . הרמטכ"ל כותב עליו בין יתר דברי הערכתו :"דני שייך לאלה שעליהם נאמר: מעולם, בדברי ימי האדם, לא חבו כל-כך רבים חוב כה רב לכל-כך מעטים". הניח אשה, ברוריה זלוטניק, ש-5 חדשים אחרי מותו ילדה לו בת-דניאלה. לאחר מותו הועלה לדרגת פקד -טייס.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה