תפריט נגישות

טוראי מרדכי גליקשטט ז"ל

מרדכי גליקשטט
בן 21 בנפלו
בן אוגוסטה ודויד
נולד בגרמניה
בא' בכסלו תרפ"ז, 7/11/1926
שרת בגבעתי - תש"ח, חטיבת עציוני (חי"ש)
יחידה: גד' 51
נפל בקרב
בד' באייר תש"ח, 13/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: כפר עציון-הקרב האחרון
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 18, קבר: 90.
קבר אחים לנופלים בגוש עציון

קורות חיים

בן דויד ואוגוסטה. נולד בראש חודש כסלו תרפ"ז (7.11.1926) בעיר המבורג שבגרמניה. במארס 1939 עלה ארצה עם הוריו שהתיישבו בתל-אביב, בה גמר את הכיתות העממיות בבית ספר "מורייה". קיבל חינוך דתי נאמן.

בסיימו את בית-הספר בחר במקצוע הרוקחות. עזר להוריו בעבודתו והמשיך בערבים להתכונן לבחינות הבגרות. כן השתתף בשיעורי תלמוד. היה שומר מצוות וחבר "הפועל המזרחי", ומדריך ב"עזרא". אוהב תורה,שומר מצוות וחותר לשלמות מוסרית.

כאיש "הגנה" ופעיל בחי"ש התגייס לשירות מלא עם התחלת המלחמה לאחר הכרזת האו"ם ונעשה חובש מחלקתי. בתחילת חודש מארס 1948 צורף עם חבריו מהפלוגה הדתית בחי"ש תל-אביב לתגבורת לגוש עציון, באחד המטוסים הראשונים שיצאו לשם. בלט בין חבריו בהקפדתו על קיום מצוות ובשקידה בלימוד תורה, וכן ברוח הקרבתו למדינה ולזולתו. בגוש הכירוהו הכל ביושרו, במסירותו הרבה לתפקידים ובאמונה שפיעמה בלבו. היה חבר הוועדה הקרבית, השתתף בשיעורים וגם יצא לקרבות, על אף היותו חובש. בתפקידו זה לא נתן מנוחה לעיניו. יומם ולילה עמד על משמרתו ובשעות יאוש ידע גם לעודד רפי-רוח.

ביום כ"ה בניסן תש"ח (4.5.1948), כשהטנקים הבריטיים והכנופיות הערביות תקפו את משלט "האוכף המוכתר" הצטיין מרדכי בקרב. הצטיין במסירותו להצלת חבר פצוע וזכה להוקרת חבריו. כשהיחידה נסוגה מהמקום רצה להישאר בכפר-עציון הנצור. בקרבות האחרונים נפצע, ומשנחבש חזר מיד לתפקידו.

נפל ביום 13 במאי 1948, כשהאויב פרץ לכפר וכבשו.

בתאריך כ"ה חשוון תש"י (17.11.1949) הועבר עם שאר חללי הגוש למנוחת-עולמים להר-הרצל בירושלים ונקבר בקבר אחים.





בניית אתרים: לוגו חברת תבונה