תפריט נגישות

טוראי עודד ארבל ז"ל

עודד ארבל
בן 19 בנפלו
בן יהודית ועמיהוד
נולד בתל אביב
בד' בשבט תשי"ח, 25/1/1958
התגייס ב-יולי 1976
שרת בחיל הים
יחידה: בסיס הדרכה
נפל בעת שירותו
בכ"ג בסיון תשל"ז, 9/6/1977
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 13, שורה: 2, קבר: 14.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן עמיהוד ויהודית - נין לסבו, מנשה מאירוביץ איש-ביל"ו, מראשון-לציון. נולד ביום ד' בשבט תשי"ח (25.1.1958) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי בצהלה, המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי שליד שגרירות צרפת באנקרה וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון 'אליאנס' שבתל-אביב. כשמלאו לעודד שנתיים יצאה משפחתו למזרח-אפריקה, כשאביו נתמנה לכהן שם בתפקיד בשירות המדינה. המושבה הישראלית באותו מקום קיימה גנון וכיתות-יסוד ראשונות באישור משרד-החינוך הישראלי, כך שראשית חינוכו העברי לא נפגע עקב עקירתה הזמנית של המשפחה מן הארץ. זמן קצר לאחר מלחמת ששת-הימים נסעה המשפחה שוב לחוץ-לארץ, לתורכיה. על-אף קשיי השפה הצליח עודד להשתלב במהירות בלימודים ולסיים שם את בית-הספר כאחד התלמידים הטובים. הוא למד במקביל גם עברית, תנ"ך והיסטוריה של עם-ישראל כדי להיות מוכן להמשך לימודיו בישראל. בבית-הספר התיכון 'אליאנס' שבתל-אביב, בו המשיך עודד את לימודיו, נודע כתלמיד טוב וסיים את הלימודים בשנת 1976 בציון ממוצע 8.

במסגרת לימודיו בבית-הספר התיכון עבר עודד את אימוני הגדנ"ע ובמקביל הצטרף לצופי-הים של תל-אביב, מסגרת שפעל בה ברציפות ובהתמדה נלהבת ארבע שנים, תחילה כחניך ובשנתיים האחרונות - כמדריך. הוא אהב מאוד את הים ואת השיט במפרשיות, והללו מילאו את מרבית זמנו הפנוי. בחופשת הקיץ בשנת 1975 השתתף בקורס בינלאומי מתקדם לשיט-מפרשיות במערב גרמניה, כחבר במשלחת צופי-הים של ישראל. בין הספרים הרבים שקרא עודד בולטים הספרים וכתבי-העת בתחום השיט. הוא התעניין גם בתחומים אחרים וקרא ספרים בעברית, בצרפתית ובאנגלית.

כילד קטן נלוה עודד להוריו ולאחותו בטיוליהם הרבים במזרח-אפריקה, ושם נבט זרע אהבתו לטבע בכלל ולעולם החי בפרט. גם בבגרותו היה רגיש ליופי בכל צורותיו, במיוחד בטבע. הוא אהב בעלי-חיים וגידלם בבית הוריו.

עודד היה עדין-נפש, צנוע, נוח לבריות, מלא טוב-לב ונכונות לעזור לזולת ואהוב על כל מי שהכירו מקרוב. עודד גויס לצה"ל ביולי 1976 והתנדב לחיל-הים.

לאחר הטירונות נשלח לקורס-חובלים ועמד היטב בדרישות הגופניות והלימודיות. מפקדו בקורס כתב להוריו: "במשך שהותו עמנו גילינו בו את התכונות הדרושות למפקד בצה"ל: רמה אישית גבוהה, חוש-ביקורת מפותח, כושר-פיקוד, יושר והגינות. הוא שאף תמיד לעזור לזולת ולהגיע לשלמות בכל מעשיו." ביום כ"ג בסיון תשל"ז (9.6.1977) נפל עודד בעת שירותו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה