תפריט נגישות

יונתן ג'וני זיידמן ז"ל

יונתן זיידמן
בן 26 במותו
בן אורית ודניאל
נולד בכ"ג באב תשנ"ז, 26/8/1997
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: רעים, שדות הקיבוץ - פסטיבל "נובה"
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: נתניה - מנוחת עולם
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

יונתן (ג'וני), בנם של אורית ודניאל זיידמן, נולד בתל אביב ביום כ"ג באב תשנ"ז (26.08.1997). אח קטן ללירון.

גדל והתחנך בתל אביב, למד בבית הספר היסודי "אוסישקין" ובתיכון "עירוני ד'" בעיר. בתקופת התיכון היה חבר בשבט "החורש" של תנועת הצופים.

כשהיה בן ארבע בלבד הלך למשחק הכדורגל הראשון שלו עם אביו, מאז הפך לאוהד שרוף של קבוצת "מכבי תל אביב". לו ולחבריו היה מנוי לשער 11 באצטדיון "בלומפילד", והוא הגיע לכל משחקי הקבוצה. לצד אהבתו לקבוצה המקומית, גם אהד את קבוצת הכדורגל "ריאל מדריד" והיה חובב מושבע של כדורגל עולמי. הוא נהג לטוס למשחקים ברחבי העולם, ובין היתר ביקר בקטאר במונדיאל 2022.

בצבא שירת בחטיבת קשרי החוץ, האחראית על שיתופי פעולה צבאיים בינלאומיים ואזוריים.

אחרי השחרור התקבל לתוכנית ההצטיינות "פכ"מ" של אוניברסיטת תל אביב, הכוללת תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה. הוא היה סטודנט מצטיין וחבריו ללימודים מעידים שהגיע להישגיו המרשימים במינימום השקעה.

בני משפחתו מספרים שהוא היה "הכול מהכול": בחור מבריק, שכונה על ידי חבריו - גאון, סקרן וידען שהתעניין בקשת רחבה של נושאים כגון קולנוע, אומנות, מוזיקה ופילוסופיה, והפגין הבנה רבה בתחומים אלו ובעוד רבים אחרים. עם זאת היה בעל אישיות "ג'ינג'ית" סוחפת וממכרת, מלא כריזמה, שמחת חיים ואכפתיות, שהאיר כל חדר אליו הוא מגיע, וכבש גם את הנוכחים הקשים והאדישים ביותר.

לצד כל אלו, הוא היה גם חבר אמת, שסיפק לחבריו אוזן קשבת וכתף תומכת ותמיד עזר ונתן מעצמו. בין היתר, התנדב בפרויקט ה"אוניברסית"א" של עמותת "אחים לסמל", במסגרתו העביר שיעורים פרטיים לשחקנים ושחקניות ממחלקות הנוער של מכבי תל אביב, ולילדים אוהדי הקבוצה.

התקופה האחרונה בחייו הייתה טובה במיוחד, מספרים חבריו ומשפחתו. הייתה לו בת זוג שאהב מאוד, הוא התקבל לעבודה נחשבת והיה מלא בחלומות לעתיד. בין היתר, תכנן ללמוד לתואר שני באוניברסיטת הארוורד ולעבוד בקרנות ובבנקים הגדולים בעולם, וכל מי שהכיר אותו צפה לו עתיד מבטיח.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, יונתן ושניים מחבריו, ליאם שרם ועילי ברעם, הגיעו לפסטיבל המוזיקה "סופר נובה", שנערך סמוך לקיבוץ רעים, לקראת השעה 6:30 בבוקר. הם רק התחילו להתמקם כשנורה מטח הרקטות הראשון, והחליטו לעזוב מיד את המקום ולחזור לתל אביב.

כיוון שהיו מהראשונים לעזוב, הם הצליחו לצאת מהמתחם בקלות לפני שמחבלים פשטו על כל הדרכים. אחרי כארבעים דקות נסיעה, סמוך למכללת ספיר, נתקלו במארב. מחבלים מחופשים לחיילים החלו לירות לעבר הרכב. יונתן וחבריו נרצחו.

יונתן הובא למנוחות בבית העלמין "מנוחת עולם" בנתניה. הותיר אחריו הורים, אחות ועשרות בני משפחה וחברים אוהבים.

אחותו, לירון, ספדה לו: "לפני 26 שנים קיבלתי מההורים שלי מתנה. מתנה שחיכיתי לה שש וחצי שנים. המתנה הכי מדהימה, טובה וזוהרת שיכולה להיות. אח קטן טהור ויפה, שמגיל צעיר נתן לי פייט כאילו אנחנו אחים תאומים. יונתן, יוני, ג'וני, ג'ון ג'ון שלי.

"סיפרתי עליך בגאווה בכל מסגרת שהגעתי אליה. על איך גדלנו יחד באותו החדר וכמה זה הפך אותנו לקרובים ומחוברים. מאז ועד היום הייתה לי אליך אהבה שלא תלויה בדבר. חולשה טוטאלית של אחות שרופה שלא מסוגלת לסרב לך... הלב שלי היה מחובר ישירות לשלך והיית (ועודך) הדבר הכי יקר לי בעולם...

"תודה על ההזדמנות לראות את העולם דרך העיניים החוגגות והאמביציוזיות שלך... האור הבוהק והמרהיב שלך כבה. וזה לא נתפס, וזה לא הגיוני. אין נחמה לטרגדיה הזאת מלבד החיים המלאים שחיית. ואיזה חיים חיית יוני. אני מבטיחה לעבוד קשה כדי להחזיר את השמחה למשפחה שלנו, כי זה כל מה שהיית. מתגעגעת ואוהבת לנצח".

"כשישבתי וניסיתי לחשוב עליך, לכתוב עליך, הבנתי שקשה נורא לתאר אותך", ספד לו אחד מחבריו. "אין שום תבנית שאתה נכנס בה. אתה כל כך טוב בכל כך הרבה דרכים שונות, מגוון ומיוחד. כמעט בכל חדר אתה האיש הכי מבריק, הכי מגניב ומיוחד, הכי חנון, הכי כייפן ופארטיונר, הכי רגיש, הכי שנון ועוקץ, הכי יפה, הכי מקועקע, הכי ג'ינג'י...

"תמיד אתה המרכז של החדר. אוהב ומחבר בין אנשים. מפרגן ומרים... הצורה המדהימה שבה חיית יכולה אולי לנחם קצת, אבל בעיקר להעצים את תחושת ההחמצה והפספוס. קשה שלא לתהות איך היית בטוח, אבל בטוח כובש את העולם... אני מבטיח שבחיים אבל בחיים לא ניתן לך להפוך לעוד זיכרון או תמונה. אתה כוכב ותמיד תמשיך לזרוח איתנו".

עמותת "אחים לסמל", בה התנדב יונתן, הקימה לזכרו פרויקט מלגות המזמין סטודנטים אוהדי מכבי להעניק שיעורים פרטיים תמורת מלגה.

ערוץ הספורט שידר ערב מיוחד לזכרם של הנופלים והנרצחים במתקפת השביעי באוקטובר, במסגרתו התראיינו שניים מחבריו של יונתן, והמוזיקאי פיטר רוט ביצע לזכרו את השיר "כמה שאני מתגעגע", אותו כתב והלחין. לצפייה במשדר: https://m.sport5.co.il/VOD?Vc=893&Vi=452212

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה