תפריט נגישות

אלכס לוין ז"ל

אלכס לוין
בן 26 בנפלו
בן נלי וחיים
נולד בבלגיה - בריסל
בח' באדר תש"ז, 28/2/1947
שרת בשירות הביטחון הכללי
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באדר ב' תשל"ג, 9/3/1973
מקום קבורה: חולון

קורות חיים

אלכס, בן נלי ודר' ויטולד לוין, נולד בשנת 1947, בבריסל - בלגיה, בתקופה בה סיים אביו את לימודי הרפואה בעיר. בזמן מלחמת העולם השנייה שירת אביו בצבא הפולני ואמו ב- א.ט.ס במצריים. בשנת 1945 נישאו הוריו בארץ ויצאו לבלגיה לסיום לימודיהם, שהופסקו עקב המלחמה.

בשנת 1948 שבה המשפחה ארצה ואלכס אז בן שנה וחצי. אלכס למד בבית הספר העממי "תל נורדוי", אותו סיים כתלמיד מצטיין. את המשך לימודיו עשה בבית הספר עירוני ה', אותו סיים בשנת 1965.

אלכס התגייס לשירות סדיר והגיע לדרגת סמל בחיל הקשר. בתפקיד זה שירת במלחמת ששת הימים.

עם שחרורו מצה"ל, ערך אלכס טיול באירופה ובארה"ב בלוויית אביו, ששירת אותה עת כרופא אנייה. אלכס נמשך לפריס והחליט להמשיך את לימודיו בעיר. בשנת 1968 החל את לימודיו באוניברסיטה בפריס, במגמה לקולנוע ולטלוויזיה, אותם סיים בהצלחה כעבור 3 שנים.

היות ורצה לעמוד ברשות עצמו, עבד כל אותה תקופה בשגרירות ישראל בפריס, תחילה כשומא, אך כשעמדו הממונים עליו על תכונותיו - אחריות מרבית, נאמנות לתפקיד ולעניין, דיסקרטיות מלאה, אהבת הזולת ורצון לסייע לכל הזקוק לעזרה - הוא עלה בדרגה והופקדו בידיו תפקידים אחראיים וחשובים, עד שנתמנה לסגן הממונה על ביטחון השגרירות.

בביקורי אישים מישראל - דוד בן גוריון, גולדה מאיר ואחרים - היה צמוד אליהם וארגן את אבטחתם. תפקידים רבים מילא בהצלחה והיה אהוב ונערץ על כל סביבתו.

בקיץ 1972 התחתן אלכס בארץ עם בחירת לבו - גבי, שהועסקת כמזכירה בשגרירות. הזוג הצעיר בנה להם קן חם וצנוע בפריס לתקופה מה.

במהלך עבודתו, במארס 1973, קרה אסון. לשגרירות הגיע צנחן לשעבר, כתגבורת לאנשי הביטחון. אלכס, כאחראי עליו, ביקש ממנו להדגים בפניו טעינה ופריקה של כדורים מאקדח. האיש, מתוך רפלקס שאין לו הסבר, כיוון את האקדח וירה באלכס. הכדור היה קטלני ותוך שעה הלך אלכס לעולמו. היורה נשפט ופוטר מתפקידו.

עולמם של כל אוהביו של אלכס התמוטט לעד.

אין מילים לאבדה הנוראה, המהווה פצע פעור עד עצם היום הזה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה