תפריט נגישות

רס"ל אמיר טוילי ז"ל

אמיר טוילי
בן 22 בנפלו
בן ציונה ואברהם
נולד בתל אביב
בכ"ג בטבת תשל"ג, 28/12/1972
התגורר בתל אביב
התגייס ב-13.3.1991
שרת במשטרת ישראל
יחידה: משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת שירותו
בט' בכסלו תשנ"ה, 2/12/1995
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 7, שורה: 4.
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

טוילי אמיר ז"ל בן ציונה ואברהם, נולד ב-כ"ג בטבת תשל"ג 28.12.1972, בבית חולים הקריה בתל אביב. אמיר, בן זקונים, אח לאשר, אורנה ואייל. הוא למד בביה"ס היסודי שבשכונת מגוריו. זכה להערכה רבה ממוריו על הישגיו ועל היותו אהוד מאוד על חבריו.

אמיר אהב מאוד חיות, במיוחד בעלי כנף, כמו: תרנגולות, יונים ותוכים שהיו אוכלים מידיו. הוא היה פעיל בתנועת "הצופים" ותמיד היה חוזר מאושר מהפעילויות.

את לימודיו התיכוניים עשה ב"אורט" ברמת גן, וסיים הנדסאות ושרטוט.

ב-13.3.1991 התגייס למג"ב. הוא התחיל את שירותו במג"ב כחייל סדיר ואחר כך עבר לשרת בתנאי קבע. עשה הכל כדי לשרת ביחידה "מיוחדת", ואכן התקבל לימ"ס איו"ש (יחידת מסתערבים). הוא זכה מייד להערכה רבה מצד מפקדיו וחבריו ליחידה בשל מקצועיותו, מסירותו והתמדתו. תוך כדי שירותו ביחידה זו, נשלח לקורס חובשי סיירות, אותו סיים בהצלחה יתירה.

אמיר התגלה כלוחם בעל תושיה, ממושמע, בעל יכולת פיקוד ויכולת התמודדות בשטח. בעל שאיפות ומוטיבציה גבוהה להצליח. אמיר לא נרתע ולא היסס לבצע את המוטל עליו בכל עת, שימש דוגמה ומופת לחבריו. במהלך שירותו ביחידה השתתף אמיר באופן שוטף במבצעים מורכבים הכרוכים בפעולות כנגד מחבלים תוך סיכון חיים ממשי ואף נפצע באחד המבצעים.

את חברתו לחיים לימור הכיר עוד בכיתה י"ב, ויחד עברו את כל שנותיו המופלאות.

ב-2.12.1995 אירגן אמיר קבוצה של חברים ויחדיו נסעו להר הרצל לקברו של יצחק רבין ז"ל. בדרך מצא אמיר את מותו בתאונת דרכים.

בן 23 היה בנופלו.

"יהי זכרו ברוך"

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה