תפריט נגישות

מפקח בנימין גורדון ז"ל

בנימין גורדון
בן 22 בנפלו
בן גינה ויעקב
נולד בפולין
בו' בחשוון תרצ"ה, 15/10/1934
שרת בחיל האויר, משטרת ישראל
יחידה: כנף 15
נפל בקרב
בג' בכסלו תשי"ז, 7/11/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: הערבה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 7, שורה: 1.
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בנימין, בנם של גינה ויעקב, נולד ביום ו' בחשוון תרצ"ה (15.10.1934) בפולין. עלה ארצה בגיל תשע, בשנת 1943.

את צעדיו הראשונים בתחום התעופה עשה במסגרת הקלוב לתעופה "הגמל המעופף", מועדון ספורטיבי לצעירים בתל אביב. באותן שנים רכשו בני נוער ידע תיאורטי באווירונאוטיקה והתנסו בדאייה כשלב מכין לקראת הכשרתם כטייסים בקורסי הטיס של חברת "אווירון", ואחר כך בשירות האוויר של "ההגנה", אשר היווה את התשתית לחיל האוויר הישראלי.

בשנת 1952 התגייס בנימין לצה"ל, סיים קורס טיס בטייסת הקישור בשדה דב, ועד אפריל 1955 שירת על מטוסיה הקלים של טייסת 100. במאי 1956 הצטרף כטייס למשטרת ישראל. מטוסי הפייפר המשטרתיים תוחזקו אז על ידי חיל האוויר.

ב-27 באוקטובר 1956, יומיים לפני מבצע קדש, גויס למילואים והוצב בטייסת 100. במהלך המלחמה ביצע משימות קישור ותובלה.

בצהרי יום שלישי ב-6 בנובמבר, לאחר תום המערכה, נערך מסדר ניצחון חגיגי בשארם א-שייך. משם הטיס בנימין את אלוף פיקוד הדרום, אלוף-משנה אסף שמחוני, במטוס פייפר לא-טור לביקור יחידות. לפנות ערב המריא המטוס מאַ-טור חזרה לעבר בסיס רמת דוד. בשל רוח עזה ותנאי ראות לקויה, נסחף המטוס הקל, וסטה ממסלולו מעל הערבה לכיוון הגדה המזרחית של נהר הירדן. הוא התרסק על אחד הצוקים באזור המצודה הצלבנית חורבת קלעת א-רבד, כשלושה קילומטרים דרומית-מערבית לעג'לון וכעשרים וחמישה קילומטרים דרומית-מזרחית לבית שאן.

לאחר שהמטוס לא הגיע ליעדו ברמת דוד ולא יצר כל קשר, הוזנקו מטוסים כדי לחפש אחריו, אך היה זה מאוחר מדיי. כל נוסעי המטוס נספו: אלוף-משנה אסף שמחוני, סגן-אלוף אשר דרומי קצין הקישור למטכ"ל במלחמת סיני והטייס בנימין גורדון.

מפקח בנימין גורדון נפל בב' בכסלו תשי"ז (6 בנובמבר 1956) והובא לקבורה בחלקת השוטרים בבית העלמין הצבאי קריית שאול. בן עשרים ושתיים היה במותו. הותיר אחריו הורים ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה