תפריט נגישות

טוראי יהודה סגל ז"ל

יהודה סגל
בן 20 בנפלו
בן פרידה ומאיר
נולד במצרים
בט"ו באדר תרפ"ח, 7/3/1928
התגורר בירושלים
שרת באצ"ל
נפל בקרב
בט"ו בניסן תש"ח, 24/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: דיר יאסין
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 2, שורה: 12, קבר: 4.

קורות חיים

ביום כ"ט באדר ב' תש"ח יצא בראש אנשי כתתו לפעולת הכיבוש בדיר- יאסין. בשעת הקרב נפצע, אך הוסיף לפקד על חייליו. רק אחרי שאיבד דם רב כרע, ואז נאסף והועבר לבית החולים "הדסה". כעבור כשבועיים הוציא את נשמתו. באותו קרב נפלו עמוס ברנס. אפרים יעקבי וגרשון מנוח חיילי אצ"ל ויוסף יגן, איש לח"י. יהודה הובא לקבורות בסנהדריה אשר בירושלים. ואחר כך הועברו עצמותיו להר-הרצל.

יהודה נולד בקהיר. וכבן שנתיים היה בעלות משפחתו ארצה. את חנוכו הלאומי היסודי קיבל בבית, ואביו היה מרבה לספר לו על תפארת העבר ותקוות העתיד.

בשנת 1944 התגייס לצבא הבריטי, ובו שירת כנהג עד מחצית 1945. כתום שירותו חזר לבית אביו בחיפה, והחל עובד כפועל במחצבות ''סולל-בונה". באותם הימים הצטרף לשורות הארגון הצבאי הלאומי, ועד מהרה החל משתתף בפעולות שונות באיזור חיפה. את ידיעותיו בשימוש בחמרי נפץ, ניצל לצורך הרכבת מוקשים וייצור רימונים מתעשיית בית. כן עזר ברכישת חמרי נפץ, תודות לקשריו עם הספקים השונים.

עם גבור הרדיפות על חיילי אצ"ל בחיפה, עבר יהודה לירושלים, ובה המשיך בפעילותו הן בקרבות והן בהדרכה. את פרנסתו מצא גם כאן בעבודה במחצבות "סולל-בונה", בעטרות.

אחרי החלטת או"ם נמנה עם נהגי שיירות האספקה לירושלים הנצורה. כאשר נערכו הנסיונות לפרוץ את המצור על העיר העתיקה, השתתף יהודה בהטלת פצצות-חבית בשער יפו וברח' ממילא. הוא היה אחד האחראים להקמת בסיסי אצ"ל ב"עץ-חיים" ובמאה שערים, סמוך לבית החולים האיטלקי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה