תפריט נגישות

טוראי יעקב תירוש ז"ל

יעקב תירוש
בן 18 בנפלו
בן גנסיה ודב
נולד בתל אביב
בט' באב תשכ"ב, 9/8/1962
התגייס ב-ספטמבר 1980
שרת בנח''ל
יחידה: 904
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' בתמוז תשמ"א, 12/7/1981
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן גנסיה ודב, נולד ביום ט' באב תשכ"ב (9.8.1962) בתל-אביב. יעקב היה בן זקונים במשפחתו. אחרי שהשלים את לימודיו בבית-ספר יסודי, הוא עבר לבית-הספר התיכון העירוני י"א.

יעקב סיים 12 כיתות בבית-ספר אקסטרני. יעקב היה חובב מוסיקה. הוא ניגן על גיטרה חשמלית ואקוסטית, והקדיש שעות רבות לנגינה. לקראת גיוסו לצה"ל, קיווה יעקב שיוכל להתקבל לתזמורת צבאית. עם זאת, הוא נמנע מלעורר את הרושם שברצונו להתחמק משירות ביחידה קרבית.

בספטמבר 1980 התגייס יעקב לצה"ל, במסגרת גרעין נח"ל. הוא עבר אימוני טירונות, ונשלח לתעסוקה בביטחון שוטף בגבול הצפוני. כמחצית השנה שירת יעקב בקו הגבול, בהגנה על יישובי הצפון. לאחר מכן, הוא הצטרף לחבריו בגרעין הושעיה בגליל.

ביום י' בתמוז תשמ"א (12.7.1981), בהיותו בתפקיד ביחידתו, נפלט כדור מרובה של חייל אחר. יעקב נפגע בתאונה ונהרג. בן 19 שנים הוא היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. יעקב השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

במכתב תנחומים למשפחתו, כתב עליו מפקד יחידתו: "קובי היה חבר מרכזי בגרעין, פעיל, יוזם ומסור לגרעין ולמשק. מפקדיו וחבריו ציינו את קובי כחייל וכחבר למופת".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה