תפריט נגישות

טוראי אברהם מרדכי ז"ל

אברהם מרדכי
בן 18 בנפלו
בן חנה ומנשה
נולד בעירק - בגדד
באב תש"ט, 1949
התגורר בקיבוץ גזית
התגייס ב-ינואר 1967
שרת בנח''ל, ביסלמ"ח
יחידה: נח"ל מוצנח - גד' 50, גד' 906
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מוצב ג'ירדי
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 4, שורה: 4.

קורות חיים

בן מנשה וחנה, נולד בחודש אב תש"ט (יולי 1949) בבגדד, בירת-עירק. המשפחה עלתה לארץ בשנת 1951. אברהם למד בבית-ספר יסודי במוסד עירוני לילדים שבהוד-השרון - ושם סיים את לימודיו היסודיים. לאחר מכן למד במשך שלוש שנים לימודים תיכוניים בכפר הנוער מאיר שפיה. אהב קריאת ספרים בייחוד ספרי- מדע, כאביו, עבד בנגריה. היה חבר גרעין "ארזים" המגויס לנח"ל והמיועד להשלמת קיבוץ גזית. הצטרף לגרעין בשנה האחרונה ועד מהרה נקלט לחברה ולקיבוץ.

גויס לצה"ל בינואר 1967 ואחרי תקופת-הטירונות נשלח לקורס מ"כ. רוחו היתה תמיד אופטימית ובהיותו חברותי מטבעו היה הרוח החיה בפלוגתו ולכן אהבוהו כל חבריו-לשורה. נוח היה ומוכן לעזור ולהרגיע, נשא פצועים, נשק ותחמושת לחבריו ועזר לכל עייף ונחשל, אך ביום בו הגיע לקורס נלקח לחזית והוא אף לא זכה להחחיל בקורס, כי נפל במוצב ג'ירדי שבסיני. זה היה ביום הרביעי לקרבות, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967) כאשר התנדב לצאת לסיור לפעולה מיוחדת. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת-חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

מפקד-כיתתו אשר לידו נפל אברהם במערכה, כתב להוריו השכולים במכתב-התנחומים שלו, על אומץ הלב הבלתי-רגיל שבנם בילה בעמדו מול כוחות עדיפים אף כי נצחם נפל באשם. חבריו אף הם סיפרו על עמידתו בפני הסבל והמאמץ.

בחוברת "יזרעאל" של המועצה האיזורית יזרעאל הועלה זכרו. כן הוקדש עמוד לתולדותיו בחוברת "53 מהם" שהוציא הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במערכה. זכרו הועלה בחוברת "החטיבה במלחמת ששת הימים" וכן בספר "נח"ל נגב במערכה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה