תפריט נגישות

חייל דניאל לוי ז"ל

דניאל לוי
בן 21 בנפלו
בן ונטורה ויצחק
נולד בקובה
בג' בשבט תרפ"ז, 6/1/1927
שרת באצ"ל
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו בניסן תש"ח, 22/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

דניאל היה אחד הלוחמים-המתנדבים, אשר מקובה הרחוקה חש לעזרת המולדת, ועל סיפונה של "אלטלנה" נהרג על ידי בני-קין, אשר ירו מהחוף על אניית הנשק. גופתו הורדה אחך כך מהאניה השרופה, וביום א' תמוז תש"ח 8.7.48 הובאה לקבר-ישראל.

יליד הוואנה אשר בקובה, התבלט דניאל בכשרונותיו המצויינים, שבזכותם ניתנה לו סטיפנדיה לכל שנות הלימוד באוניברסיטה, במקצוע הרפואה, דניאל סיים בהצלחה ארבע שנות לימוד, ועוד שנה אחת בלבד נשארה לו עד סיום לימודיו, אך הנה חל מפנה בחייו, בשמעו על מלחמת הארגון הצבאי הלאומי, גמר אומר לדחות את המשך לימודיו ולהצטרף לשורות הלוחמים לשחרור המולדת ולחרות העם. גם את הוריו -- שחששו לגורל בנם יחידם -- שיכנע כי זו הדרך ואין אחרת.

כאחד מפעילי "מכבי" בהוואנה, הציג בפני חבריו את בשורת הארגון הצבאי הלאומי וסייע רבות לשליח אצ"ל בארגון קבוצה ראשונה בת 18 "מכבים". בראש קבוצה זו יצא לצרפת, עלה על."אלטלנה" והעמיד את עצמו ואת חבריו לפקודת מפקד האניה.

נרגש ומלא-שמחה היה כשהגיעה האניה לחופי המולדת, אך השמחה הפכה לכאב ויגון בראותו כי יהודים מלאי שנאה מפלגתית יורים לעבר האניה, עוד לפני שפגעו כדוריהם בגופו ורצחוהו, מתה נשמתו בקרבו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה