תפריט נגישות

סמ"ר ליאור ניב ז"ל

ליאור ניב
בן 21 בנפלו
בן נילי וזאב
נולד בישראל
בכ"ט בכסלו תשל"ט, 28/12/1978
התגורר בתל אביב
התגייס ב-יולי 1997
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בקרב
בכ"ד בשבט תש"ס, 31/1/2000
מקום נפילה: מוצב גלגלית
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 19, שורה: 3, קבר: 5.
הותיר: הורים, אחות - מיכל ואח - עידו

קורות חיים

ליאור נולד בישראל ב-28 בדצמבר 1978, (כ"ט בכסלו תשל"ט). לפי התאריך העברי, זה היום בו מדליקים את הנר החמישי בחג החנוכה ושמו אכן ניתן לו כמתאים ליום הולדתו.

את שנותיו הראשונות עבר ליאור בגבעתיים, מגן הילדים של ויצו, ועד לבית הספר "שמעוני", שבו למד שלוש שנים, עד כתה ג'.

בשנת 1988 עברה משפחת ניב לעיר תל אביב, וליאור המשיך ללמוד את כתות ד'-ו' בבית הספר "איילון". לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר "איילון", החל את לימודיו ב"גימנסיה העברית הרצליה", בחטיבת הביניים, ובחטיבה העליונה.

כבר מתחילת דרכו בגימנסיה ובצופים הוא גילה תכונות מיוחדות שהבולטות שבהן היו מנהיגות, אחוות הרעות ועזרה לזולת. את לימודיו בגימנסיה הוא שילב בפעילות ספורט, שיחק כדור יד במכבי תל אביב, הצטיין באתלטיקה קלה. בכיתות ז'-ט' בגימנסיה היה בכיתת ספורט. סיים את הגימנסיה כספורטאי מצטיין.

כמו כן היה פעיל בצופים, בתחילה כחניך ולאחר מכן כמדריך וכרשג"ד. ליאור היה פעיל בארגון חיי השבט, במיוחד בטיולים ובטקסים השונים הנהוגים בו. חבריו בצופים אומרים שהצלחת פעולה הייתה תלויה בנכונתו להשתתף בה. הוא היה חבר - חבר כמוהו לא מוצאים כל יום. זן נדיר תמיד זמין נכון לעזור ותמיד מעודד.

ליאור התגייס ביולי 1997. את ראשית דרכו בצה"ל החל בקורס טייס שם שרת כארבעה חודשים. לאחר שנשר מקורס טייס, התגייס לצנחנים שם עבר מסלול של לוחם. עבר קורס מ"כים, הדריך מחזור אחד של טירונים. בסיום תפקידו כמדריך בקורס מ"כים, חזר ליאור לגדוד 890, שם מילא תפקיד של קשר מג"ד. היה יד ימינו של מוטי המג"ד.

ב-31.01.00 הצטרף ליאור למוטי המג"ד לשיירה שהובילה את מפקד הגזרה המזרחית בלבנון למוצב "גלגלית". הביקור היה שגרתי, במסגרתו ביקש מפקד החטיבה לדבר עם החיילים על הפעילות בגזרה. זמן קצר לאחר ששיירת המפקדים נכנסה למוצב, נורו לפתע פצצות מרגמה וטילי לאו לעבר המוצב. הטילים כוונו לעבר עמדת התצפית במוצב, שם שהה באותה עת ליאור עם עוד מספר חיילים. טיל אחד חדר מבעד חרך התצפית ופגע בליאור ועוד שניים מחבריו שנהרגו אף הם.

יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה