תפריט נגישות

רב"ט משה אשכנזי ז"ל

משה אשכנזי
בן 19 בנפלו
בן לאה וישראל
נולד בתורכיה-איזמיר
בג' באייר תש"ח, 12/5/1948
התגייס ב-אוגוסט 1966
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י אילת
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תשכ"ח, 21/10/1967
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 3, שורה: 3, קבר: 17.

קורות חיים

בן ישראל ולאה. נולד ביום ג' באייר תש"ח (12.5.1948) בעיר איזמיר אשר בתורכיה. המשפחה עלתה לארץ בשנת 1948 ומשה אז כבן חמישה חדשים. בהגיעו לגיל-הלימודים למד בבית-הספר היסודי על-שם דויד רמז אשר ביהוד וסיים את לימודיו שם.

לאחר-מכן למד ארבע שנים בבית-הספר "אורט" (יד-סינגלובסקי) שבתל-אביב במגמת אלקטרו-מכניקה. היה תלמיד חרוץ והצטיין בלימודיו. תמיד היה מוכן לעזור לחבריו בשעת הצורך. היה חבר בתנועת "הנוער העובד" ונמצא במרכז העניינים. השתתף בארבע צעדות של ארבעת-הימים ואף בצעדת הנגב. למשה היו תחביבים שונים ורב-גוניים וביניהם בניית מכשירי-חשמל ודגמי מטוסים, איסוף בולים וקריאה.

גויס לצה"ל באוגוסט 1966 ואחת משאיפותיו הגדולות היתה להתנדב לקורס-טיס. זו לא נתאפשרה לו ולכן הגיע לחיל-הים (משום מה משך אותו הים והספר האחרון שקרא היה "הים האכזר"). לאחר הכשרה מעשית של מחצית השנה עבר לבסיס-הדרכה והתחיל לעבוד בו כחשמלאי. לאחר-מכן עבר למשחתת "אילת". היה חייל מצויין ונאמן לתפקידו ולמפקדיו ולכן היה אהוד על הכל. שאף להתקדם בחיים ולשם כך, היה אומר, "אני צריך ללמוד, הרבה ללמוד". התעתד להמשיך בלימודיו בטכניון העברי בחיפה לאחר שיסיים את שירותו ולהיות מהנדס, אך ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967) טובעה המשחתת "אילת" על-ידי טילים מצריים מול חוף רומני שבצפון סיני ומשה מצא את מותו עם שאר חבריו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה