תפריט נגישות

סרן אילון גוטליב ז"ל

אילון גוטליב
בן 29 בנפלו
בן רבקה וגדעון
נולד בירושלים
בכ"ג בטבת תשי"ד, 29/12/1953
התגורר בתל אביב
שרת בחטיבת גבעתי, חטיבה 5
נפל בקרב
בט"ו באב תשמ"ב, 4/8/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: רעיה הרה, הורים ואחות

קורות חיים

בן רבקה וגדעון, נולד ביום כ"ג בטבת תשי"ד (29.12.1953) בירושלים. בגיל צעיר עבר אילון עם הוריו לגור בתל-אביב. את לימודיו הוא התחיל בבית-הספר היסודי "בן-יהודה", המשיך ללמוד ב"גימנסיה הרצליה" והשלים את לימודיו במגמת אלקטרוניקה. אילן הצטיין בלימודים, וכשהתקרב מועד גיוסו לצה"ל ביקש לשרת בעתודה האקדמית. לאור הישגיו בלימורים אושרה בקשתו, והוא התחיל ללמוד בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון העברי בחיפה.

במהלך שירותו בעתודה האקדמית, מילא אילון את חובותיו לצה"ל ושירת בחיל הרגלים. בסוף ספטמבר 1973 הוא עבר קורס מ"כים והועלה לדרגת רב"ט. כעבור ימים אחדים פרצה מלחמת יום הכיפורים. אילון יצא לחזית, ושוב לא חזר למסגרת העתודה האקדמית. הוא לא היה מסוגל לשבת בעורף, שעה שחבריו לחמו בחזית. אחרי שתי שנות לימוד בטכניון, הוא חזר לשירות בחטיבת גולני.

אחרי המלחמה עבר אילון קורס צניחה וקורס מפעילי תול"ר. ברצמבר 1974 הוא הועלה לדרגת סמל, נשלח לקורס קצינים, והשלימו בהצטיינות באוגוסט 1975. אילון הושאר בקורס לשרת כמד"ך. מאמצים רבים השקיע אילון כדי לחזור לחטיבת גולני, והחל לשרת בצבא קבע. כעבור תקופה שבה שירת כמ"מ, הוא הועלה לדרגת סגן ושימש בין השאר כמד"ך. מסייעת ואחר-כך כקמב"ץ בגדוד. חוות הדעת של מפקדיו עליו באותו זמן הייתה "קצין יעיל, בעל פוטנציאל וידע מקצועי שנצברו לאורך שירותו הארוך יחסית. נוח מאוד לעבודת-צוות. לומר מן הניסיון ואינו חוזר על טעויות. קצין נבון הפועל בצורה מחושבת ובשיקול דעת. אחראי מאוד ומסור לעבודתו".

בסוף שנת 1971 , השתחרר אילון משירות הקבע בצה"ל והשתלב בעסקי אביו. בד בבד הוא המשיך בלימודיו באוניברסיטת תל-אביב, וסיים בהצטיינות תואר ראשון בסטטיסטיקה (מורחב), ואף התחיל בלימורי תואר שני במינהל עסקים. הוא המשיך למלא את חובותיו לצה"ל בשירות מילואים ביחידה קרבית, ובאוגוסט 1981 הועלה לדרגת סרן.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, גויס אילון לשירות מילואים פעיל ולחם בלבנון. תחילה הוא לחם באיזור נבטיה, ומשם הועבר לגיזרת ביירות. ביום ט"ו באב תשמ"ב (4.8.1982) יצא אילון עם שניים מחייליו בג'יפ מעמדה שמקצת מאנשי פלוגתו לחמו בה, כדי להביא ציוד חיוני ללוחמים. פגז שנורה בידי מחבלים פגע בג'יפ שבו נסע, ושני חיילים נהרגו. ביניהם היה אילון. בן 29 שנים הוא היה במותו.

אילון הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול בתל-אביב. הוא השאיר אחריו רעיה, הורים ואחות. 10 ימים לאחר שנפל נולד בנו בכורו.

שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו למשפתתו: "סרן אילון נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל בנמל ביירות בשרתו בחיל-הרגלים. הוא היה חרוץ ונאמן. איש מקצוע מעולה, שדבק בכל עת בתפעול התקין והיעיל של הפלוגה. נעים-סבר עשה את כל המוטל עליו ברוח טובה. חביב על כל הסובבים אותו, מפקדים וחיילים כאחד. בעל חוש הומור. לא הרים את קולו, אבל השיג את הכול מחייליו בזכות אישיותו".

מפקד יחידתו כתב עליו לאשתו: "לכל אורך דרכו ביחידתו בלטו תכונותיו החיובית של אלון, הן כאדם והן כמפקד. היה אינטילגנטי, חרוץ ונאמן לעצמו וליחידתו. איש מקצוע מעולה ומפקד ישר דרך. כסגן מפקד הפלוגה דבק במשימה של תפעול הפלוגה. כך היה באימונים, בתעסוקה ובמלחמה, עד אשר נפל. חריצותו, פשטות הליכותיו וחוש ההומור שלו חיבבו אותו על מפקדים וחיילים כאחד. נעים סבר היה וברוח טובה עשה את כל המוטל עליו. בדרך עבודתו הפיל מחיצות רבות ותענוג היה לעבוד איתו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה