תפריט נגישות

רב"ט סולומון שלמה שירגאוקר ז"ל

סולומון שירגאוקר
בן 18 בנפלו
בן דייזי ואברהם
נולד בהודו - בומביי
בה' באב תשי"ח, 22/7/1958
התגייס ב-אפריל 1976
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 3.
הותיר: הורים, ארבע אחיות ואח

קורות חיים

בן אברהם ודייזי. נולד ביום ה' במנחם-אב תשי"ח (22.7.1958) בבומביי שבהודו ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1971. למד בבית הספר היסודי 'דוד ששון' בבומביי. אחרי כן, כשעלה לישראל, המשיך את לימודיו בבית הספר התיכון הדתי 'אריאל' שבטירת הכרמל ובבית הספר התיכון המקצועי 'אורט' שבחיפה. מילדותו התבלט שלמה כנער פיקח והצליח מאוד בלימודיו בבית הספר בו למד אנגלית ועברית. הוא התחבב מאוד על מוריו ועל חבריו לכיתה. חונך על ברכי המסורת היהודית והוריו שמחו מאוד כשהתאפשר להם לקיים את חגיגת הבר-מצוה שלו בישראל.

שלמה ובני משפחתו התאקלמו מהר בארץ ולמדו עד מהרה לכתוב ולדבר עברית. הוא היה חובב ספורט נלהב והצטרף כחבר לכמה אגודות ספורט: קבוצת 'אליצור' - טירת הכרמל, בה שיחק כדורגל בהרכב הראשון; קבוצת 'בולטס' - טירת הכרמל בה הצטיין כשחקן כדורסל; ומועדון 'בית לזרוס', בו היה פעיל מאוד בתחומים שונים ובמיוחד בספורט. שלמה היה נער חברותי ואהב מסיבות ומפגשים חברתיים. בשמונת החודשים שנותרו לו עם תום לימודיו לפני גייוסו לצה"ל עבד שלמה בתחום האלקטרוניקה וחסך את כספו לתקופת השירות הצבאי, כדי שלא יצטרך להכביד על הוריו.

שלמה גוייס לצה"ל באפריל 1976 והתנדב לשרת בחיל הרגלים כצנחן. הוא התחיל בשלבי האימונים השונים וסיימם בהצלחה. מילדותו חלם על תקופת השירות הצבאי ועל קידומו המהיר. הוא שאף להיות קצין בחיל הצנחנים וציפה בכיליון עיניים לסיומם של האימונים הבסיסיים, שנמשכו למעלה משנה, וליום שיוכל להשתלם בקורס קצינים.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו בבקעת הירדן. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבחיפה. השאיר אחריו הורים, ארבע אחיות ואח.

משפחתו וידידיו הנהיגו מסורת של משחקי כדורסל בין קבוצות הכדורסל של העדה ברחבי הארץ ולקבוצה המנצחת מוענק, מדי שנה, גביע הנושא את שמו של שלמה. כן השתתפה המשפחה בבניית בית הכנסת 'היכל שלמה' שבטירת הכרמל, לזכרו של שלמה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה