תפריט נגישות

טוראי חיים הווארד סלומון ז"ל

חיים סלומון
בן 18 בנפלו
בן סילביה ויוליוס
נולד בדרום אפריקה - קייפטאון
בכ"ד באב תשי"ח, 10/8/1958
התגייס ב-מאי 1976
שרת בחטיבת הצנחנים
יחידה: גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: הרצליה
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

בן יוליוס וסילביה, נולד ביום כ"ד באב תשי"ח (10.8.1958) בקייפטאון שבדרום אפריקה, ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1961. הוא למד בבית הספר היסודי 'ויצמן' בהרצליה, עיר מגוריו, ואחרי כן למד בבית הספר התיכון המקצועי 'אורט' בהרצליה. כשהיה בן 12 יצא לדרום אפריקה וניסה ללמוד ולחיות בארץ זו, אולם לאחר שנה שב ארצה וחזר לביתו בהרצליה.

הוא הצטרף לתנועת הנוער העובד והלומד בהרצליה, רכש לעצמו ידידים וחברים רבים והיה אהוד ומקובל על כולם. הוא שימש כמדריך במסגרת התנועה והיה אהוב על חניכיו הצעירים. בשעות הפנאי עבד בכל סוג של עבודה שהזדמנה לידיו, כדי שיוכל להגשים את מאווייו. כך רכש את אופניו, אחרי כן את אופנועו וכן מכוניתו.

יחד עם חברתו, ענת, וידידיו הרבה לבלות על שפת הים, בשחיה ובספורט, והרבה לטייל בארץ במכונית ישנה שקנה ושהיתה אהובה עליו למרות מגבלותיה. הוא הרבה לעסוק בספורט ובעיקר בג'ודו ובקראטה, ענפי ספורט מיוחדים הדורשים ריכוז רב וכושר גופני מעולה. הוא היה צעיר חביב, אוהב חיים וחברה, מלא שמחה, שידע למצות את הנאות החיים ולהפיק את המירב הניתן למיצוי.

הוא אהב את משפחתו והקדיש זמן רב כדי לסייע לאמו ובילה במחיצת אחיו ואחיותיו.

חיים גוייס לצה"ל בתחילת מאי 1976 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. הוא התגאה בשירותו ביחידה שבה יכול היה למצות את תכונותיו ואת כושרו הגופני.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977), בהתרסקות מסוק בבקעת-הירדן, נפל ועמו 54 מחבריו ליחידת הצנחנים.

הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבהרצליה.

השאיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה