תפריט נגישות

טוראי דב בובי נגל ז"ל

דב נגל
בן 22 בנפלו
בן בלה ויהודה-לייב
נולד ברומניה
בכסלו תרפ"ו, 12/1926
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש)
נפל בקרב
בט' בתמוז תש"ח, 16/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קולה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: נתניה

קורות חיים

בן יהודה-לייב ובלה. נולד בדצמבר 1926 במילי שליד צ'רנוביץ, בוקובינה, אז רומניה. גדל באוירה חלוצית בין חברי ההכשרות שעבדו באחוזת הוריו. בראשית מלחמת-העולם הוכרח להפסיק את לימודיו בגימנסיה והוגלה עם הוריו ואחותו ומאות יהודים מעבר לטרנסדניסטריה.

אביו נספה בדרך ואמו ואחותו מתו שם ובמשך החורף היו מוטלות לעיניו בלי קבורה, ורק הוא נשאר יחידי בחיים ממאות היהודים באותו מקום. נשבע לנקום בגרמנים ועם התקרבות הרוסים הצטרף לפרטיזנים והוא עצמו הרג 37 גרמנים. התקדם עם הצבא הרוסי לרומניה ובהשתדלות אחד מדודיו מבוקרשט נתקבל לשיירת נוער לעלות ארצה ב-1944, ומיד אחרי בואו הצטרף ל"הגנה". תחילה עבד במאפיה בחיפה ומשיסד דודו משק גדול ברעננה עבר אליו, ניהל את הלול בן 3000 עופות והתמחה יפה בעבודה.

בחורף תש"ח התיצב לשירות בין הראשונים, הוביל נשק לעמדות והשתתף בקרבות חי"ש של השרון הדרומי ואחר-כך בפלוגה קרבית.

דודו, שבגלל זקנתו היה זקוק מאד לעזרתו במשק, שידלהו שיסכים להשתחרר מהצבא מטעמים משקיים וכשריד יחיד מבית אביו, אך הוא סירב באמרו: "לא אוכל לשקוט בטרם אנקום את נקמת הורי ובני עמי".

באביב השתתף בקרבות לטרון ולמראה נפילת חברים רבים מפלוגתו גבר בו עוד יותר הרצון לנקום גם את נקמת דמם של אלה. במלחמת עשרת הימים אחרי ההפוגה הראשונה השתתף בכיבוש לוד ורמלה והסביבה ואחר-כך בקרבות על כפר קולה. בהתקפת הגליון הערבי נפל שם בין חבריו ביום 16.7.1948 הובא לקבר-אחים בנתניה ב-19.7.1948.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה