תפריט נגישות

אהרון חנוביץ ז"ל

אהרון חנוביץ
בן 26 במותו
בן רבקה וישראל
נולד בארה"ב
בי"א באב תרפ"א, 15/8/1921
התגורר בפרדס חנה
חלל פעולת איבה
בכ"ח באב תש"ז, 14/8/1947
מקום אירוע: כפר סלמה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - נחלת יצחק
הותיר: אישה ובן, הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בן רבקה וישראל. נולד ביום י"א באב תרפ"א (15.8.1921) ביוסטון, מדינת טקסס שבארצות הברית.

בהיותו כבן שנה עלה לארץ ישראל עם משפחתו. המשפחה מרובת הנפשות (לאהרון היו שישה אחים וחמש אחיות) השתקעה בתל אביב.

אהרון למד בבית הספר היסודי "גאולה", וכאשר עברה המשפחה לגור בפרדס חנה המשיך את לימודיו בבית הספר במקום. היה ספורטאי, שיחק כדורגל בקבוצת "מכבי" פרדס חנה וניגן להפליא במפוחית פה.

בתקופת מאורעות הדמים תרצ"ו-תרצ"ט התגייס אהרון לנוטרות והגן על יישובים יהודיים ברחבי הארץ. בפרוץ מלחמת העולם השנייה התנדב לצבא הבריטי ושירת בצי, אך כאשר הצטרפה ארצות הברית למלחמה שוחרר מהצי הבריטי והתגייס לצבא האמריקני. הוא שירת במצרים עד תום המלחמה.

במלחמת העולם נפל אחיו הבכור, שמואל חנוביץ. הוא היה היה איש הפלמ"ח ונמנה עם כ"ג יורדי הסירה, שיצאו דרך הים לפעולה בלבנון במאי 1941 ולא נודע גורלם.

עם תום המלחמה חזר אהרון לארץ, נשא אישה, ויחד עם קבוצת חיילים משוחררים מהצבא האמריקני הקים חברת הובלה, שעסקה בהובלות שונות.

ביום כ"ח באב תש"ז (14.8.1947), כאשר נסע בראש שיירה שהובילה חומרי בניין ממחצבות ראש העין לתל אביב, הותקף ביריות ובאבנים על-ידי פורעים ערבים במבואות הכפר סלמה (הכניסה לתל אביב מדרום-מזרח), ונרצח באכזריות בדקירות סכינים.

אהרון היה בן 26 בהירצחו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בנחלת יצחק, תל אביב. השאיר אישה בהיריון, הורים, אחים ואחיות. בנו, שנולד חודש לאחר מותו, נקרא על שמו.

קורות חייו מוזכרים בספר שיצא באנגלית "מתנדבים אמריקנים במלחמת העצמאות של ישראל".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה