תפריט נגישות

סמל יעקב יענקלה יפה ז"ל

יעקב יפה
בן 20 בנפלו
בן אסתר וזונדל
נולד בתל אביב
בכ"ה בשבט תשי"ז, 27/1/1957
התגייס ב-יולי 1975
שרת בחטיבת גבעתי
יחידה: סיירת שקד
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ד בכסלו תשל"ח, 4/12/1977
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אח תאום

קורות חיים

בן זונדל ואסתר. נולד יחד עם אחיו-תאומו, שלמה, ביום כ"ה בשבט תשי"ז (27.1.1957) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי 'אילנות' שברמת-אביב, המשיך בחטיבת-הביניים בבית-הספר 'אליאנס' שברמת-אביב וסיים את חוק-לימודיו הסדיר בבית הספר התיכון-מקצועי ה' שבתל-אביב. יענקלה השתייך לתנועת הצופים ולאחר-זמן הצטרף לתנועת "המכבי". הוא היה ספורטאי מצטיין. עיקר כוחו היה בריצות קצרות ובהיאבקות, וקצר על הישגיו תעודות הצטיינות ומדליות. כן למד קראטה. על-אף עיסוקו הרב בספורט היה תלמיד מבריק, מהטובים בכיתה, והיה אהוב על מוריו ועל חבריו. את תעודת-הבגרות רכש בכוחות עצמו בעזרת בית-הספר 'מישלב' שבתל-אביב.



יעקב גויס לצה"ל בסוף יולי 1975 והתנדב לסיירת 'שקד'. יכולתו הגופנית וכושר-סבילותו עמדו לו באימונים המפרכים, במסעות הארוכים ובתרגילים המרובים. עבר קורס-צניחה, וקורס נהגי משאיות כבדות. כן סיים בהצלחה קורס מ"כים חי"ר. עם חבריו לסיירת פעל רבות בהגנה על גבולות הארץ בגזרות השונות. ביום כ"ד בכסלו תשל"ח (4.12.1977), נפל יענקלה בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ושני אחים. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל.



במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד הסיירת: "לאחרונה שירת כסמל מבצעים ביחידה, כאשר קיבל אחריות לתחומים-מספר בנושאי אג"מ וגילה אחריות ומסירות בתפקידו החדש, תוך הבעת רצון לעשות רבות ועלה על פסים של חייל לוחם ומפקד ביחידה."



להנצחת זכרו הקימה המשפחה מועדון חינוכי לכיתות א'-ד' בבאר-יעקב, הנושא את שמו.



בניית אתרים: לוגו חברת תבונה