תפריט נגישות

סג"מ אביהו אבי מושקוביץ ז"ל

אביהו מושקוביץ
בן 20 בנפלו
בן מתילדה וצבי
נולד בתל אביב
בכ"ד בכסלו תרצ"ז, 9/12/1936
התגורר בתל אביב
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 117
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' באדר א' תשי"ז, 8/2/1957
מקום נפילה: הים התיכון - אזור חיפה
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן צבי ומתילדה. נולד ביום כ"ד בכסלו תרצ"ז (9.12.1936) בתל אביב. סיים את לימודיו בבית ספר תיכון מקצועי של "אורט". השתייך לתנועת "הצופים". הראה נטיה עזה לציור ושרטוט. מתוך אהבה לזולת היה נכון לעודד חברים, לדאוג לידידים, להשלים בין יריבים ולהדריך בעצה כאדם בעל נסיון חיים. למרות היותו ותרן וצנוע בהליכותיו הגיע בכוח התמדתו לדרגת קצין טיס בצבא. כל מה שעשה ותיכנן לא היה מבחינת התועלת האישית כי אם בהתחשב בדרוש למשפחה ולארץ.

החלטתו היתה להמשיך את לימודיו בטכניון העברי בחיפה במקצוע האדריכלות, אך כל זמן היותו בצבא, בו שירת לפי חוזה צבא הקבע, התמסר בכל לבו למשימה אשר לפניו.

השתתף במערכת סיני וביום ז' באדר א' תשי"ז (8.2.1957) נפל בשעת מילוי תפקידו. מצבה לזכרו הוקמה בחלקת הנעדרים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים. בבית הספר המקצועי "אורט" על שם סינגלובסקי בתל אביב הוקם מועדון תרבות לזכרו. מעל ארון ספרים אשר במועדון הוצב לוח נחושת ועמו קסדת הטייס וחתימת ידו בתוכה, הקסדה נשלתה מן הים בידי דייגים לא הרחק מהמקום בו צלל.

זכר לתחביביו הם: הענקת גביע כסף על שמו לכיתת התלמדים הזוכה בתחרות באתלטיקה קלה, כן מוענק פרס לזוכה במשחק סימולטני בשחמט.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה