תפריט נגישות

סמל אלכסנדר סאשה, אלכס אלון ז"ל

אלכסנדר אלון
בן 20 בנפלו
בן לילי וישראל
נולד ברוסיה
בי"א בתשרי תש"ז, 6/10/1946
התגייס ב-יוני 1965
שרת בחיל רפואה
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 15.

קורות חיים

בן ישראל ולילי. נולד ביום י"א בתשרי תש"ז (6.10.1946) בעיר טומסק אשר ברוסיה. בן שנתיים היה כאשר עלו הוריו לארץ בשנת 1948. אחרי שסיים את בית הספר היסודי "אהבת ציון" שבתל אביב למד בבית הספר התיכון המקצועי "אורט" שברמת גן והיה לטכנאי טכסטיל. השתייך לתנועת "הצופים". בשעות הפנאי שלו אהב לקרוא ולשרטט, להקשיב למוסיקה (קלאסית וקלה) והיה מבקר בתיאטרון.

יש שניצל את זמנו ליצירת דוגמאות לבדי טכסטיל. היה חייכני , עליז ובת שחוק תמיד האירה את פניו. ביוני 1965 גוייס לצה"ל והתנדב לצנחנים למרות היותו בן יחיד להוריו. גמר קורס צניחה ולא היה קץ לאושרו כאשר ענד את כנפי הצניחה וחבש את הכומתה האדומה. כן עבר קורס חובשים כי מפקדיו ראו כי ידי זהב לו - ידיים של מנתח. התעסקותו כחובש במשך שרותו הצבאי חיבבה עליו את מקצוע הרפואה ולאחר שחרורו רצה להמשיך בכך. מטבעו ידע ואהב להיטיב עם הזולת והיה מוכן להתנדב לכל משימה ולכן לא ייפלא שעשה את עבודת החובש בכל לב ונפש. בתפקיד זה של חבישה וחילוץ פצועים הצטיין ביותר. במלחמת ששת הימים השתתף ביחידה לוחמת כחובש קרבי.

נפל בקרב שנערך בהרי חרוץ בסיני ביום כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967), הוא היום הרביעי לקרבות.

הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. ההורים תרמו קרן סטפנדיות על שם בנם אלכסנדר אשר מפירותיה תוענק מלגה לסטודנטים לרפואה באוניברסיטה של תל אביב שנתנו את שירותם הצבאי ושהיו בשירות מילואים פעיל במלחמת ששת הימים, המילגה תינתן לאותו תלמיד מדי שנה בשנה עד לסיום לימודיו באוניברסיטה בתנאי שהוא יימצא ראוי לכך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה