תפריט נגישות

טוראי בנימין קולודרו ז"ל

בנימין קולודרו
בן 20 בנפלו
בן רחל ושלמה בכור
נולד בתורכיה-איזמיר
בתרפ"ח, 1928
שרת בחטיבת כרמלי (חי"ש)
נפל בקרב
בט' בתמוז תש"ח, 16/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: משלט ירדה
באזור הגליל
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

בן שלמה בכור ורחל. נולד ב-1928 באיזמיר שבתורכיה. למד בבית-הספר של "אליאנס". בשנתו ה-14 גברה בו התשוקה לעלות לארץ-ישראל, וכשסירבו הוריו להרשות לו זאת, לקח שני זוגות מכנסים, מכר אותם ויצא בדרך היבשה. בסוריה נתפס והוחזק כחצי שנה בכלא, במשטר של מכות ועינויים, עד שחלה. כשהבריא קצת ברח משם, אף כי ידע את הסכנה הכרוכה בכך, וב-1942 הגיע לארץ ברגל דרך גבול הלבנון בעקיפת המשמרות.

הצטרף לחברת נוער בגבת, הועבר לסביבת כפר סבא, וכשמצא בהכשרת הפלמ"ח ברמת הכובש חברים מתורכיה הצטרף אליהם. מילא כל תפקיד באמונה ובמסירות והשתתף בהעלאת מעפילים אל החוף, במבצעי המאבק: פיצוץ גשרים ומסילות ברזל, ב"ליל וינגייט" בתל-אביב ועוד.

נשתבח ביחס חברי, בעליזות נעורים, בהתעניינות בכל בעיות העם והארץ ובכיבוד הזולת. משסיים את שתי שנות שירותו בפלמ"ח התגייס לפל"ם בחיפה והשתתף בפעולות נגד הפורשים ואחר-כך נגד הערבים והאנגלים עד לשחרור חיפה. אחר-כך צורף עם חלק מהפלוגה לגדוד אחד. היה מטובי המקלענים, וכשאמרו לשלחו לקורס של קציני מכונות יריה סירב ללכת, כי רצה להיות חייל טוב בלי לפקד ולהשתרר על אחרים. יצא עם גדודו אל הגליל והצטיין באומץ ובגבורה בקרבות בהם השתתף.

בהיותו במשלט ירדה (ליד משמר הירדן) נלחם בהתקפה סורית, ובשעת נסיגת פלוגתו נפל שם ב-ט' תמוז תש"ח, 16.7.1948.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בראש-פינה ב-19.7.1948.

בנימין קולודרו מונצח באנדרטה בבית העלמין של קיבוץ "נחשולים", עם יתר חבריו מגרעין נחשולים שנפלו במלחמת העצמאות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה