תפריט נגישות

רב"ט רפאל כץ ז"ל

רפאל כץ
בן 22 בנפלו
בן חביבה ואברהם
נולד בתל אביב
בי"ח בכסלו תש"ה, 4/12/1944
התגורר באילת
התגייס ב-1962
שרת בנח''ל, חיל רפואה
יחידה: חר"פ 424
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: קיבוץ רוחמה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה - צילה, הורים ואח - מנחם
בעל עיטור העוז

קורות חיים

בן אברהם וחביבה. נולד ביום י"ח בכסלו תש"ה (4.12.1944) בתל-אביב. בראשון-לציון למד בבית-הספר היסודי "סיני" ואת לימודיו התיכוניים סיים בבית-הספר "בילו" שבתל-אביב. היה מדריך נוער, נטה לעתונאות ולמשחק על הבמה. חרוץ ומוכשר היה אך היה מטה אוזן קשבת לכל עצה נאמנה שניתנה לו. הקים את להקת פיקוד-הדרום והשתתף בתיאטרון העירוני בחיפה.

גויס לצה"ל בשנת 1962 ונתן את שירותו בסיירת-הנגב ולבסוף בלהקה צבאית. במילואים התנדב ליחידת-סיור ושימש בה כחובש קרבי. השתתף במלחמת ששת הימים אשר בה נפל צפונית למשק רוחמה ביום הרביעי לקרבותיה, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967). הניח אשה, אחרי ששה חודשי נישואים. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת-חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

מעשהו זה היה למעלה מן המוטל עליו ועל גילוי אומץ-הלב במעשהו צוין לשבח. זה היה כשהוא פעל במסגרת חוליה מיחידתו שעקבה אחרי יחידת-קומנדו מצרית, אז נפתחה אש על החוליה ואחד החיילים נפצע קשה-ורפאל, בתוקף תפקידו, נחפז אליו להגיש לו עזרה, אך תוך כדי מעשהו זה נפגע בצרור כדורי האויב. כאשר המשיך בחבישת חברו על אף היותו פצוע נפגע שנית וכך מצא את מותו. ב"ספר הגבורה" בהוצאת אגודת העתונאים בתל-אביב וניצולי ברגן בלזן, הובא ספור המעשה של קרבו האחרון שעליו ציין אותו הרמטכ"ל לשבח. גם בספר "במעלות גיבורים", בעריכת ישראל ארליך, הוקדשו כמה עמודים עליו ולזכרו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה